O-U

Ordning


Plats:
 Ridhuset


Gör såhär:
 Eventledaren säger ordningar medlemmarna ska ställa sig i. Te.x Bokstavsordning på era förnamn/ efternamn/ hästens namn. 



 

Ponnyevent


Plats:
 Hela Jorvik


Du behöver:
En ponny

 Gör såhär:
Spela tillsammans med era ponnys.



 

Quiz


Plats:
Klubbhuset


Gör såhär: 
Assi ställer frågor. Sedan ska man så fort så möjligt svara på de. 1 rätt svar blir 1 poäng. Den med mest poäng när det är slut vinner.



 

Ridläger


Plats:
 Wildwoods  

Du behöver:
 Klubboutfit
 Mysig outfit 
 Mat och vatten som räcker i minst 4 dagar
 Hovkrats
 Borste 
 Pickninckkorg/ Grillset
 Fler saker du vill ha med
Valfri häst 
Grimma 

Gör såhär:

Träffas i Wildwoods och kör olika aktiviteter. Under ridlägret får man inte lämna Wildwoods. 


 

 


Satsa stort!


Plats:
 Bobcats paddock i Moorland

Du behöver:
Kom i klubboutfit men ha med dig en grön och en gul.


Gör såhär:
Utse två gruppmedlemmar. En tar på sig sin gröna outfit och den andra sin gula. Sedan springer de laglösa iväg och efter 5 sek får gruppmedlemmarna jaga de laglösa. Blir man inbjuden till grupp tackar man ja och tar på sig den outfiten med samma färg som den som bjöd in en. Då hjälper man sin grupp.  När alla är gruppmedlemmar är spelet slut.  Laget med flest medlemmar vinner.



 

 

Snacka


Plats:
Fontänen i Jarlaheim  

 Gör såhär:
Samlas runt fontänen och snacka 




 

Spökhistorier


Plats:
Lägerelden vid den övergivna bondgården

Du behöver:
Grillset

Gör såhär:
Samlas krig elden och berätta Spökhistorier. För mer effektivitet gör det på natten.




 

Stafett


Plats:

 Valfri stor paddock


Du behöver:
Snabb outfit och häst

 Gör såhär:
Eventledaren delar upp er i 2 lag. Det första laget ställer sina hästar på led. Sedan sitter alla av uton hen på hästen längst fram. När eventledaren säger till springer den första deltagaren ett varv runt paddocken. När hen är tillbaka sitter hen av och nästa sitter upp på sin häst och rider runt ett varv. Detta upprepas tills hela laget sprungit. Nästa lag gör samma sak.  Snabbaste laget vinner. 




 

STOOPP!!! 


Plats: Mellan Fort Pinta och Moorland.

 Du behöver: Ryttare med snabb häst och snabb outfit.

Gör såhär: Rid i full fart från Fort Pinta över bron till Moorland. Men! Efter 20 sekunder skriver lekledaren "STOPP" i chatten. Då måste alla trycka på X och hoppa ner och upp på hästen 3 gånger. Man får 20 sekunder på sig. Men blir man klart tidigare får man fortsätta. När tiden är slut dröjer det 20 sekunder tills man behöver göra om det. Man vinner genom att vara först till Moorland. Inga transporter tillåtna. Alla typer av genvägar tillåtna. 




 

TVÄRTOMKURRAGÖMMA 


Plats: Byn Firgrove 

 Gör såhär: Lämna hästarna på valfri plats i Firgrove. Samlas sedan vid Felicity. Utse sedan en person som ska gömma sig. Den klubbmedlemmen kan sedan gömma sig I byn Firgrove. Hen får inte lämna byn. Alla andra springer in i transporten och eventledaren räknar till 20. Försök sedan att leta upp den som gömt sig. När man hittat hen gömmer man sig men den klubbmedlemmen. Leken fortsätter tills alla hittat gömmaren. Den som först hittade gömmaren blir gömmare nästa omgång.




 

TÄVLINGAR 


Plats: Hela Jorvik 

Du behöver: Ryttare med häst och klubboutfit

Gör såhär: Lekledaren bjuder in alla som är med på eventet till en grupp och kör sedan tävlingar. Är man med på eventet får man önska men det är i förstahand lekledaren som bestämmer. Bli INTE arg om ni inte kör banan du vill. 




 

UPPDRAG 


Plats: Hela Jorvik 

Gör såhär: Rid runt på Jorvik och gör uppdrag med varandra.


The helpers❤❤❤
Uppdaterad 3/12-22
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång