O-U
Ordning
Plats:
Ridhuset
Gör såhär:
Eventledaren säger ordningar medlemmarna ska ställa sig i. Te.x Bokstavsordning på era förnamn/ efternamn/ hästens namn.
Plats:
Hela Jorvik
Du behöver:
En ponny
Gör såhär:
Spela tillsammans med era ponnys.
Plats:
Klubbhuset
Gör såhär:
Assi ställer frågor. Sedan ska man så fort så möjligt svara på de. 1 rätt svar blir 1 poäng. Den med mest poäng när det är slut vinner.
Plats:
Wildwoods
Du behöver:
Klubboutfit
Mysig outfit
Mat och vatten som räcker i minst 4 dagar
Hovkrats
Borste
Pickninckkorg/ Grillset
Fler saker du vill ha med
Valfri häst
Grimma
Gör såhär:
Träffas i Wildwoods och kör olika aktiviteter. Under ridlägret får man inte lämna Wildwoods.
Plats:
Bobcats paddock i Moorland
Du behöver:
Kom i klubboutfit men ha med dig en grön och en gul.
Gör såhär:
Utse två gruppmedlemmar. En tar på sig sin gröna outfit och den andra sin gula. Sedan springer de laglösa iväg och efter 5 sek får gruppmedlemmarna jaga de laglösa. Blir man inbjuden till grupp tackar man ja och tar på sig den outfiten med samma färg som den som bjöd in en. Då hjälper man sin grupp. När alla är gruppmedlemmar är spelet slut. Laget med flest medlemmar vinner.
Plats:
Fontänen i Jarlaheim
Gör såhär:
Samlas runt fontänen och snacka
Plats:
Lägerelden vid den övergivna bondgården
Du behöver:
Grillset
Gör såhär:
Samlas krig elden och berätta Spökhistorier. För mer effektivitet gör det på natten.
Plats:
Valfri stor paddock
Du behöver:
Snabb outfit och häst
Gör såhär:
Eventledaren delar upp er i 2 lag. Det första laget ställer sina hästar på led. Sedan sitter alla av uton hen på hästen längst fram. När eventledaren säger till springer den första deltagaren ett varv runt paddocken. När hen är tillbaka sitter hen av och nästa sitter upp på sin häst och rider runt ett varv. Detta upprepas tills hela laget sprungit. Nästa lag gör samma sak. Snabbaste laget vinner.
Plats: Mellan Fort Pinta och Moorland.
Du behöver: Ryttare med snabb häst och snabb outfit.
Gör såhär: Rid i full fart från Fort Pinta över bron till Moorland. Men! Efter 20 sekunder skriver lekledaren "STOPP" i chatten. Då måste alla trycka på X och hoppa ner och upp på hästen 3 gånger. Man får 20 sekunder på sig. Men blir man klart tidigare får man fortsätta. När tiden är slut dröjer det 20 sekunder tills man behöver göra om det. Man vinner genom att vara först till Moorland. Inga transporter tillåtna. Alla typer av genvägar tillåtna.
Plats: Byn Firgrove
Gör såhär: Lämna hästarna på valfri plats i Firgrove. Samlas sedan vid Felicity. Utse sedan en person som ska gömma sig. Den klubbmedlemmen kan sedan gömma sig I byn Firgrove. Hen får inte lämna byn. Alla andra springer in i transporten och eventledaren räknar till 20. Försök sedan att leta upp den som gömt sig. När man hittat hen gömmer man sig men den klubbmedlemmen. Leken fortsätter tills alla hittat gömmaren. Den som först hittade gömmaren blir gömmare nästa omgång.
Plats: Hela Jorvik
Du behöver: Ryttare med häst och klubboutfit
Gör såhär: Lekledaren bjuder in alla som är med på eventet till en grupp och kör sedan tävlingar. Är man med på eventet får man önska men det är i förstahand lekledaren som bestämmer. Bli INTE arg om ni inte kör banan du vill.
Plats: Hela Jorvik
Gör såhär:
Rid runt på Jorvik och gör uppdrag med varandra.